تکنولوژی

درآمد اینستا با چند فالوور ممکن است؟

شاید این فکر که یک اینفلوئنسر اینستاگرام به راحتی می تواند با انتشار یک پست درآمد زیادی کسب کند، شما را وسوسه کرده باشد که این مسیر را طی کنید و از اینستاگرام کسب درآمد کنید. اما مشکل اینجاست که این راه آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. زیرا افزایش تعداد فالوور و لایک در اینستاگرام چالش برانگیز تلقی می شود.

تعداد فالوورهای اینستاگرام یکی از مهم ترین عواملی است که حامیان مالی و صاحبان مشاغل قبل از تعامل با اینفلوئنسرها به آن توجه می کنند. البته امروزه به شاخص های مهم تری اشاره می شود اما همچنان تعداد فالوورها یکی از تاثیرگذارترین عوامل در شکل گیری یا عدم شکل گیری همکاری های دو کشور است. در این مقاله از بهترینهاش می خواهیم روشی را به شما نشان دهیم که به مرور زمان تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و در زمان مناسب از صفحه اینستاگرام خود کسب درآمد کنید.

سقف درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

این سوالی است که احتمالا اکثر افرادی که در اینستاگرام تلاش می کنند پول در بیاورند از خود می پرسند. اما واقعیت این است که پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان پاسخ قطعی برای آن پیدا کرد. متغیرهایی مانند صنعت، کیفیت پست ها، تعداد فالوورها، سطح درگیری مخاطب و غیره. از جمله عواملی هستند که مستقیماً بر میزان درآمد شما از صفحه اینستاگرام تأثیر می گذارند.

یکی از محبوب‌ترین راه‌های درآمدزایی اینفلوئنسرها از اینستاگرام، انتشار پست‌هایی است که حمایت مالی خود را تبلیغ می‌کنند. البته بسته به حجم پروژه و محبوبیت اینفلوئنسر، قراردادهایی که در زمان های مختلف بین شرکت ها و اینفلوئنسر منعقد می شود، هم از نظر وزن قانونی و هم از نظر مبلغ می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اکانت های جدید برای تبلیغات اینستاگرام ممکن است بین ۲۵ تا ۵۰ دلار برای هر پست تبلیغاتی پرداخت کنند.  این در حالی است که صفحه مربوط به یک اینفلوئنسر قدیمی‌تر مبلغی بین ۳۰ الی ۸۰ هزار دلار را برای انتشار همان پست تبلیغاتی طلب خواهد کرد. معمولا صفحه‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند، برای هر پست تبلیغاتی مبلغی حدود ۱۰۰۰ دلار را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال حساب کاربری @aww.sam با ۲۸۳ هزار دنبال کننده، به ازای هر پست تبلیغاتی ۱۵۰۰ دلار دریافت می‌کند. با یک حساب سر انگشتی می‌توان متوجه شد که اینفلوئنسرهایی مانند @kimkardashian با بیش از ۱۶۱ میلیون دنبال کننده، از انتشار هر پست‌های تبلیغاتی درآمدی ۵۰۰ هزار دلاری خواهند داشت.

اگر دو موضوع تنوع اینفلوئنسرها و همچنین تعدد برند‌ها و اسپانسرها را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توان نتیجه گرفت برای پول درآوردن از اینستاگرام فقط کافیست گوشه‌ای از اتاق نشسته و دکمه Share را فشار دهید.

چه تعداد فالوور در اینستاگرام برای این کار نیاز است؟

جواب این سوال هم به ده‌ها فاکتور مختلف بستگی دارد. ولی نکته اینجاست که می‌توان حتی با اعداد فالوور کم هم از اینستاگرام به درآمدزایی رسید.

زمانی که یک برند تصمیم می گیرد با یک اینفلوئنسر کار کند، مهم ترین چیزی که برند را راضی می کند، دیدن نتیجه خوب نسبت به قیمت است. چیزی که برای آنها اهمیت دارد این است که چقدر می توانید کاربران را با پست های خود درگیر کنید. تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام تنها می تواند تعیین کند که چند نفر پست شما را مشاهده می کنند. اما حامیان مالی چیزی بیش از یک نمایش می خواهند! بنابراین می توان گفت که تعداد فالوورها در اینستاگرام تنها عامل تاثیرگذار در شکل گیری همکاری با یک برند نیست و مواردی مانند میزان جذب مخاطب نیز در متقاعد کردن اسپانسرها نقش اساسی دارد.

درگیری مخاطب یا طلای ۲۴ عیار؟

شما افرادی را مشاهده می‌کنید که حتی با در دست داشتن یک صفحه با ۱۰۰۰ فالوور، در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. اما مگر چنین موضوعی ممکن است؟

همانطور که گفتیم، برندها فقط به دنبال آگاهی نیستند. بلکه بیشتر اوقات در تلاش برای فروش محصول خود هستند. بنابراین طبیعی است که به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که رابطه خوبی با فالوورهای خود داشته باشند. این افراد معمولاً پست هایی را منتشر می کنند که با سلیقه اکثر افرادی که آنها را دنبال می کنند مطابقت دارد.

به عنوان مثال فکر کنید که یک بودجه ۱۰۰ دلاری در اختیار داشته و می‌خواهید با آن سرمایه‌گذاری کنید. یک راه برای صرف این پول این است که آن را در اختیار اینفلوئنسری قرار دهید که هزاران مشتری بالقوه در اینستاگرامش قرار گرفته‌اند اما تعداد کمی از آن‌ها خریدشان را تکمیل می‌کنند. از طرفی دیگر، شما می‌توانید این پول را در اختیار نفری قرار دهید که مخاطبان خیلی زیادی ندارد اما همان افراد کم، به راحتی محصول شما را خریداری می‌کنند. بسته به هدف شما از سرمایه‌گذاری، هر دو مسیر قابل انتخاب هستند. اما اگر دوست دارید محصول خود را به فروش برسانید، مطمئنا انتخاب شما نیز حالت دوم خواهد بود.

نکته کلیدی در اینستاگرام، تعداد فالوورهای صفحه شما نیست. بلکه این نرخ درگیری مخاطب است که باید برای شما مهم باشد. برای به دست آوردن این نرخ، کافیست تعداد لایک‌ها و کامنت‌های تعداد مشخصی از پست‌های اینستاگرام را به تعداد کل پست‌ها و سپس به تعداد کل فالوورها تقسیم کنید. اگر محاسبات اندکی پیچیده شد، نگران نباشید. چرا که ابزارهای آنلاینی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند .

بالا بودن این نرخ درگیری مخاطب در یک صفحه اینستاگرامی ثابت می‌کند فالوورهای شما نه تنها صحبت شما را “می‌شنوند” بلکه به حرف‌های شما گوش ‌می‌دهند. این گونه است که اسپانسرها بودجه خود را بر روی شما سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از این طریق بتوانند فروش محصولات‌شان را افزایش دهند.

اهمیت کار خود را بدانید

آیا می دانستید که از هر ۱۰ نفر ۷ نفر به محصولاتی که آنلاین دیده اند اعتماد می کنند؟ شاید مهم ترین دلیل این امر می تواند صحبت های اینفلوئنسر درباره این محصول باشد. حال چه اطلاع داشته باشید و چه ندانید باید بدانیم که شرایط به گونه ای پیش می رود که صحبت های افراد تاثیرگذار در فضای مجازی می تواند ذائقه مصرف کنندگان را نیز تغییر دهد. اگر بتوانید در زمینه خاصی فعالیت کنید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، با تبلیغ محصولاتی که خودتان در گذشته از آن ها استفاده کرده اید، می توانید در اینستاگرام کسب درآمد کنید.

چند دسته‌بندی مهم از حوزه‌های فعالیتی در اینستاگرام شامل سلامتی و فیتنس، سفر، فشن، زیبایی، کسب و کار، سرمایه، لاکچری و سبک زندگی است. در تمامی این زمینه‌ها، اینفلوئنسرها می‌توانند با برندها و اسپانسرهای خاصی همکاری کرده و پست‌های تبلیغاتی منتشر کنند.

برای مثال حساب کاربری @hudabeauty که در ابتدا کار خود را به عنوان یک گریمور آغاز کرد، پس از مدتی خط تولید اختصاصی خود را راه اندازی کرد و همینک بیش از ۴۰ میلیون فالوور در اینستاگرام دارد. همچنین حساب کاربری @kayla_itsines که الان بیش از ۱۲ میلیون فالوور دارد، کار خود را به عنوان یک مربی شخصی شروع کرد و در اینستاگرام به شهرت رسید.

برخی از حوزه‌ها نیز به صورت بسیار تخصصی بوده و برای انتشار پست تبلیغاتی، نیازی نیست که فالوورهای میلیونی داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به جای کار کردن در حوزه خوراکی، تمرکز اصلی‌ خودتان را به همبرگرها معطوف کنید. یا به جای اینکه در تلاش باشید تا به طور گسترده در زمینه زیبایی فعالیت داشته باشید، سعی کنید فقط پست‌هایی در خصوص مواد نگهدارنده پوست صورت منتشر کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از برندها برای درست رسیدن به مخاطب هدف و فروش بیشتر، ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرهای کوچک (Microinfluencer) کار کنند. تعاریف مختلفی برای اینفلوئنسرهای کوچک وجود دارد. اما به طور معمول به اینفلوئنسرهایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده دارند، اینفلوئنسر کوچک می‌گویند.

فقط به فکر پست‌های تبلیغاتی نباشید

همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، انتشار پست‌های تبلیغاتی یکی از پر طرفدارترین راه‌هایی‌ است که اینفلوئنسرها برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند. اما جز این مورد، تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما این اجازه را می‌دهند که صفحه اینستاگرام خود را به منبع درآمد تبدیل کنید.

درصد فروش دریافت کنید

افرادی که قصد کار با یک برند را دارند، علاوه بر انتشار پست‌های تبلیغاتی، می‌توانند درصدی از فروش محصولاتی که از طریق صفحه اینستاگرام آن‌ها انجام می‌شود را نیر دریافت کنند. به این عمل در اصطلاح بازاریابی، همکاری در فروش یا Affiliation گفته می‌شود. به راحتی و با استفاده از یک کد معرفی یا لینک فروش محصول، این امکان برای اینفلوئنسر به وجود خواهد آمد تا شبکه فروش خود را راه‌ اندازی کرده و طبق قرار اولیه‌ای که با کارفرما دارد، کمیسیون دریافت کند.

همکاری در فروش، یکی از روش‌های بسیار آسان بازاریابی در اینستاگرام است که به افراد کمک می‌کند تنها با در اختیار داشتن کد معرفی و لینک فروش محصول، یک فروشگاه مجازی در اینستاگرام خود راه اندازی کنند. بهترین کار برای شروع، معرفی محصولاتی است که شخص اینفلوئنسر قبلا از آن‌ها استفاده کرده است. به این منظور، اینفلوئنسرها باید نگاهی به برندهای مختلف داشته باشند و پیشنهاد خود در زمینه همکاری در فروش را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند.

همکاری در فروش در فضای اینستاگرام، از گستردگی بالایی برخوردار است و توانسته بسیاری از برند‌ها فعال در حوزه‌های مختلف را درگیر خود کند. پلتفرم‌‌هایی از قبیلAmazon Associates، Linkshare، Shareasales و Commision Junction چند نمونه از پرطرفدارترین‌ها در بخش همکاری در فروش هستند.

برند شخصی خود را راه اندازی کنید

با اختلاف بسیار فراوان، فروش محصولاتی از برند شخصی اینفلوئنسر، می‌تواند بهترین روش برای کسب درآمد در صفحه اینستاگرام باشد. برای مثال، حساب کاربری @lucydavis_fit توانست طی مدت شش ماه از طریق فروش نسخه الکترونیکی کتابش، ۲۰ هزار دلار درآمد کسب کند.

فروش در اینستاگرام شاید راحت‌تر از چیزی باشد که در ابتدا به نظر می‌رسد. به راحتی نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا راه اندازی یک خط تولید ساده، شخص اینفلوئنسر می‌تواند درآمد خوبی را کسب کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا