چگونه از ریلز پول در بیاریم؟ (راهکار ویژه ۲۰۲۴)
اگر هنوز سعی نکرده اید ویدیوهای کوتاه اینستاگرامی که همه درباره آن صحبت می کنند بسازید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. در این مقاله به شما توصیه هایی برای ساخت ریل اینستاگرام می دهیم که کاربران تا انتها تماشا کنند و کار شما بیهوده نباشد.
ریلز اینستاگرام چیست؟
ریلز اینستاگرام (Instagram Reels) معدن طلایی برای کمک به افزایش فالوور است. ویدیوهای کوتاه و سرگرمکنندهی این ابزار، روش خوبی برای جلب توجه کاربران و افزایش تعامل (engagement) خواهد بود. طی دو سالی که این قابلیت به اینستاگرام اضافه شد، تبدیل به سریعترین ویژگی این پلتفرم شده است.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که Rails اکنون عامل اصلی رشد تعامل اینستاگرام است. در واقع Instagram Rails برای رقابت با TikTok ایجاد شده است. قبل از اضافه شدن این ابزار، افراد از ویرایشگرهای ویدیوی TikTok برای ساخت ویدیوهای خلاقانه استفاده می کردند و سپس ویدیوی ایجاد شده را در اینستاگرام آپلود می کردند. در نتیجه، واترمارک (آرم TikTok) روی ویدیوی ارسال شده باقی می ماند. اگر می خواهید از قدرت اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید، نمی توانید از قابلیت Rails چشم پوشی کنید.
کسب درآمد از ریلز اینستاگرام
موضوع کسب درآمد از اینستاگرام مدت هاست که در برنامه های این شبکه مطرح بوده است. ویژگی Bonuses یکی از راه های رسیدن به این هدف است. در واقع اینستاگرام برای تثبیت جایگاه خود در بین کاربران، روش های پرداخت را بیش از پیش افزایش خواهد داد. راستش را بخواهید در همان ابتدا باید بگوییم که در ایران این امکان فعال نیست و راهی برای دستیابی به آن وجود ندارد. پس فریب شرکت هایی را که راه هایی برای رفع آن به شما پیشنهاد می دهند، نخورید.
اگر به طور جدی برای حرفهای کردن صفحهی اینستاگرام خود تلاش میکنید بهتر است مسیر دستیابی به این امکان را هموار کنید. به این ترتیب اگر روزی این قابلیت برای کاربران ایرانی هم فعال شد، صفحهی حرفهای شما در اولویت برخورداری از این مزیت قرار خواهد گرفت. به همین خاطر به شما توصیه میکنیم که ریلزهای اینستاگرام خود را طبق دستورالعمل پیش رو حرفهای، خلاقانه و بدون اشکال بسازید.
بهترین فرمت برای ریلز اینستاگرام
در صورتی که بخواهید ریلز اینستاگرام خود را در اپلیکیشنهای دیگری بسازید، ممکن است با اصطلاحاتی انگلیسی مواجه شوید. در این قسمت فرمت ایدهآل برای ریلز اینستاگرام را به همراه اصطلاحات فارسی و انگلیسی آن باهم مرور خواهیم کرد. ویدئوهای باکیفیت تاثیر مثبتی بر محبوبیت ریلزها دارند. به همین دلیل باید از بهترین فرمت و مشخصات استفاده کنید.
- طول کل (total length): حداکثر ۶۰ ثانیه
- نوع فایل (file type): MP4, MOV
- پارامترهای صوتی (audio parameters): 128 کیلوبیت بر ثانیه، صدای استریو
- ابعاد (dimensions): 1920*1080 پیکسل
- نسبت تصویر(aspect ratio): 9:16
- کدک ویدیو(video codec): H.264
- حجم ویدیو(video size): تا ۴ گیگابایت
نحوه ایجاد یک reel در اینستاگرام
میتوانید با استفاده از دوربین اینستاگرام ریلز ایجاد کنید و یا فایلها را از گالری گوشی خود آپلود کنید. بیایید نمونهای از نحوهی ساخت یک ویدیو را ببینیم.
دوربین اینستاگرام خود را باز کنید:
چه بخواهید یک عکس یا ویدیو از گوشی خود آپلود کنید یا یک ریلز را از ابتدا بسازید، در گام اول باید دوربین اینستاگرام را باز کنید. میتوانید هم از صفحهی اصلی و هم از صفحهی پروفایل خود به رابط دوربین دسترسی پیدا کنید.
از روی صفحهی اصلی:
- روی علامت پلاس «+» ضربه بزنید.
- Reels را انتخاب کنید.
از صفحهی پروفایل خود:
- روی پلاس «+» ضربه بزنید.
- reel را انتخاب کنید.
یک ویدیو میتواند شامل هر دو فایل آپلود شده از گالری گوشی شما یا ساخته شده در دوربین اینستاگرام باشد. عکس و فیلم را باهم نیز میتوان در یک ریلز اینستاگرام اضافه کرد. بیایید تا به اتفاق این مراحل را با جزئیات دقیق انجام دهیم.