زیبایی و سلامتی

چگونه آرایشمان را پاک کنیم؟

پاک کردن آرایش صورت یکی از مهمترین ارکان مراقبت از صورت است. اگر شما نتوانید آرایش را به صورت کامل از روی پوست خود پاک کنید در دراز مدت این عمل سبب بروز جوش، لک و حتی چین و چروک می‌شود.

برخی به اشتباه در پاک کردن کامل آرایش از روی صورت سهل انگاری کرده و به طور مرتب صورت خود را از لوازم آرایشی تمیز نمی‌کنند و حتی در مواقعی با آرایش می‌خوابند. این موارد تاثیر بسیار بدی بر روی کیفیت و سلامت پوست صورت دارد. به همین منظور، در ادامه با روش های پاک کردن آرایش صورت آشنا می‌شویم.

روش پاک کردن آرایش از روی صورت

به دلیل اهمیت بالای پاک شدن آرایش از روی صورت، روش‌ها و حتی محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی مانند میسلار واتر بایودرما اصل در بازار وجود دارد و پوست صورت را تا لایه‌های عمیق آن از هر گونه مواد آرایشی پاک می‌کند. در ادامه با ما برای آشنایی با بهترین روش پاک کردن آرایش صورت همراه باشید.

نوشته های مشابه

استفاده از دستمال مرطوب

یکی از محصولاتی که برای پاک کردن آرایش صورت بسیار از آن استفاده می‌شود، دستمال مرطوب است. این دستمال جادویی می‌تواند آرایش لب‌ها، گونه‌ها، چشم‌ها و…را از روی سطح پوست پاک کند. توجه کنید که استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش صورت کافی نیست و حتما باید صورت خود را با سایر محصولات آرایشی و بهداشتی مانند میسلار واتر اصل پاکسازی دهید.

استفاده از میسلار واتر

یکی دیگر از محصولات مراقبتی پوست که باید در تمامی روتین‌های پوستی شما قرار داشته باشد استفاده از میسلار واتر است. میسلار واتر نوعی تمیز کننده است که تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از روی صورت پاک می‌کند. موارد سازنده میسلار واتر به گونه است که مانند یک آهنربای حرفه‌ای تمامی چربی و آلودگی‌ها را به سمت خود جذب کرده و از روی صورت پاک می‌کند.

با توجه به انواع میسلار واتر گارنیر که یک برند عالی در حوزه میسلار واتر است شما دیگر نیازی به سایر پاک کننده‌های صورت ندارید. توجه کنید که بعد از استفاده از میسلار واتر برخلاف دستمال مرطوب دیگر لازم نیست صورت خود را با آب بشویید. روش استفاده از میسلار واتر بسیار راحت است شما باید مقداری از این محصول را روی پد مخصوص ریخته و سپس به آرامی آرایش را از روی صورتتان پاک کنید.

استفاده از تونر

تونر یکی دیگر از محصولاتی است که برای پاک کردن آرایش از روی صورت باید از آن استفاده کنید. تونرها منافذ پوست صورت را پاک سازی کرده و پوست را برای ماسک و یا استفاده از سرم آماده می‌کنند. تونر صورت برای شست و شو و مراقبت از پوست صورت بسیار مناسب است زیرا پوست را از خشکی حفظ کرده و PH صورت را نیز به حالت نرمال نگه می‌دارد.

روش استفاده از تونر مشابه با میسلار اتر است به این صورت که ابتدا شما پنبه یا پد مخصوص پاک کردن آرایش را با مقداری تونر آغشته کرده و به آرامی روی تمامی نقاط صورت بکشید. البته از یاد نبرید که تونر را حتما باید بعد از استفاده از ژل و فوم شست و شوی صورت استفاده کنید.

استفاده از محصولات آرایش چشم

استفاده از محصولات آرایش چشم

یکی از بهترین راه‌ها برای پاک کردن آرایش چشم به خصوص ریمل ضد آب، استفاده از پاک کننده‌های آرایشی است. این پاک کننده‌ها در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شوند و برای استفاده از آن کافی است که مقداری از محلول را روی پد مخصوص پاک کردن آرایش ریخته و به آرامی بر روی قسمت بالای چشم بکشید. توجه کنید که نباید این محلول‌ها وارد چشم شوند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین محصولات پاک کردن آرایش صورت است. روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش‌های سنگین و ضد آب بسیار قوی و حرفه‌ای مناسب است. جالب است بدانید شما برای پاک کردن آرایش‌های سنگین به وسیله روغن نارگیل نیازی به خشونت ندارید

و با یک پد آرایشی ساده نیز می‌توانید آرایش را از روی صورتتان پاک کنید. روغن نارگیل علاوه بر پاک کردن آرایش صورت باعث تقویت و پوست صورت و مژه‌ها می‌شود.

پاک کننده صورت برای انواع پوست ها

علاوه بر اهمیت نوع پاک کننده‌ها مورد مهمی که بسیار نیز اهمیت دارد نوع پوست صورت است. با توجه به نوع پوست صورت، شما باید شوینده مورد نظر خود را انتخاب کنید تا دچار مشکلات جانبی استفاده از این محصولات نشوید. در ادامه ما انواع تیپ‌های پوستی را بررسی کرده‌ایم تا شما به یک شناخت کافی نسبت به محصولات مناسب برای انواع پوست‌های صورت داشته باشید.

پاک کننده مناسب برای پوست های چرب

پوست‌های چرب همانطور که از اسم آن مشخص است پوست صورت دچار ترشح بیش از حد چربی است به همین دلیل برای این افراد واجب است تا از محصولاتی با خاصیت شویندگی قوی استفاده کنند تا پوست صورتشان را علاوه بر محصولات آرایشی از چربی‌های اضافه نیز پاک کنند.

پاک کننده‌های مخصوص پوست‌های چرب دارای انواع گوناگونی از محصولات مانند فوم، پاک کننده‌های پودری، ژل و…هستند و بسته به سلیقه افراد خریداری می‌شوند.

پاک کننده آرایش برای پوست های حساس

پوست‌های حساس نسبت به سایر طیف‌های پوستی بیشتر در معرض التهاب، حساسیت، قرمزی، جوش و…قرار می‌گیرند. بهترین روش برای پاک کردن آرایش از روی پوست‌های حساس استفاده از میسلار واتر است. این محصولات به دلیل داشتن فرمول ساخت مناسب و حرفه‌ای از بروز مشکلاتی مانند التهاب و آکنه جلوگیری می‌کند.

پاک کننده آرایش برای پوست های حساس

پاک کننده آرایش برای پوست های خشک

پوست‌های خشک به دلیل داشتن رطوبت کم، باید حتما از محصولات مرطوب کننده استفاده کنند. بهترین محصول برای پوست‌های خشک محصولی است که بتواند خشکی پوست را کمتر کرده و آبرسانی مناسب به پوست را انجام دهد. پیشنهاد اکثر متخصصان پوست این است که حتما در کنار تمامی محصولات مراقبتی از پوست، از یک آبرسان قدرتمند برای پوست صورتشان استفاده کنند.

به بهترین شکل آرایشتان را پاک کنید

در کل مراقبت از پوست بسیار مهم است که پاکسازی پوست یکی از اصلی ترین ارکان آن است. استفاده از محصولات مناسب برای مراقبت از پوست و همچنین اجرای روش‌های صحیح برای پاکسازی صورت در کنار هم می‌تواند یک پوست صاف و شاداب را به شما هدیه دهد.

پیشنهاد ما این است که حتما برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی نوع پوست صورتتان را حتما در نظر بگیرید و همچنین سعی کنید از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا بتوانید همیشه از محصولات اصلی و با کیفیت بالا استفاده کنید.

متاسفانه برخی از محصولات به دلیل محبوبیت بالا در میان افراد دارای محصولات کپی و مشابه بسیار زیادی هستند که مصرف آن ها باعث مشکلات پوستی فراوان می‌شود.. به همین دلیل اطمینان از اصالت کالا یکی از مواردی است که هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی باید به آن توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا