زیبایی و سلامتی

چه ادویه ای میل به شیرینی را کاهش می دهد؟

کارشناسان بهداشت همیشه از مضرات مصرف زیاد شکر صحبت کرده اند. جایگزینی آنها سخت است اما ادویه های معروف و محبوبی وجود دارند که می توانند میل به شیرینی را در بدن انسان کاهش دهند.

متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که یکی از دلایل اصلی تمایل به مصرف شکر کمبود منیزیم در بدن است. منیزیم ترشح دوپامین و همچنین سطح انسولین و گلوکز را در بدن تنظیم می کند.

با این حال، میل به شکر به کمبود منیزیم محدود نمی شود و عوامل زیادی در ایجاد این ولع دخیل هستند. افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می برند، در دوران یائسگی یا تحت استرس هستند، تمایل زیادی به خوردن شیرینی دارند.

نوشته های مشابه

این ولع شکر البته در بین انسان ها شایع است و واقعا کی شیرینی ندارد؟ با این حال، متخصصان می گویند که برای مهار شیرینی و جلوگیری از آسیب آن، باید آب فراوان بنوشید و غذاهای غنی از منیزیم مانند دانه کدو تنبل، موز، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در کنار این موارد، چند ادویه معروف و پرطرفدار وجود دارد که خواصی برای کنترل هوس قند شما دارد. این ادویه ها همچنین ضد التهاب هستند و تأثیر مفیدی بر سلامت انسان دارند. اما این ادویه‌ها دقیقاً چه هستند که می‌توانند به شما در کاهش هوس قند کمک کنند؟

هل سبز

کارشناسان علم تغذیه معتقدند خوردن غلاف‌های هل سبز که طعم و مزه خوبی دارد، به کاهش فوری میل به شکر کمک می‌کند.

تخم گشنیز

دانه های گشنیز برای بهبود ترشح انسولین و کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شناخته شده اند. تجمع این اتم ها و مولکول ها در بدن خطرناک است و می تواند باعث بیماری های خطرناکی مانند سرطان شود.

تخم گشنیز را می توان به طور منظم در رژیم غذایی گنجاند یا حتی بعد از غذا مصرف کرد، البته به شرطی که گشنیز دوست داشته باشید.

دارچین

دارچین ترشح انسولین را بهبود می بخشد و خاصیت ضد التهابی دارد. در واقع، اگرچه التهاب یا تجمع گلبول‌های سفید خون راهی است که بدن از خود در برابر بیماری یا عفونت محافظت می‌کند، اما مورد مزمن آن می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت، کبد چرب، سرطان یا بیماری‌های قلبی عروقی شود. در نتیجه استرس زیاد و مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، امروزه بسیاری از افراد دچار التهاب مزمن می شوند که تعادل بدن را به هم می زند. برای استفاده از خواص ضد التهابی دارچین می توانید آن را به چای، قهوه، کیک، بیسکویت و خورش اضافه کنید.

دانه‌های رازیانه

رازیانه یک گیاه معطر با خواص متنوع است که به کاهش میل به شکر کمک می‌کند. همچنین طعمی تازه و تند دارد و دانه‌های آن می‌توانند طعم سالادها و خورش‌ها را بهتر کنند. شما همینطور می‌توانید آنها را به صورت میان وعده میل کنید.

میخک

ادویه‌ای سرشار از مواد مغذی و به دلیل خواص گلیسمی خود (یا همان تاثیر مثبت در شاخص گلوکز بدن) شناخته می‌شود. این شاخص، میزان قندی را نشان می‌دهد که پس از مصرف کربوهیدرات‌ها در واحد زمان در بدن آزاد می‌شود و آزمایشات نشان داده است که مصرف میخک اثر مفیدی بر آن می‌گذارد.

میخک را می‌توان به سوپ، چای، سس و دیگر خوراکی‌ها اضافه کرد.

جوز هندی

یک ادویه محبوب است که به دلیل طعم شیرین منحصر به فردش شناخته می‌شود و سطح سروتونین را در بدن افزایش می‌دهد. بالا رفتن سروتونین در بدن خلق و خو را بهبود می‌بخشد، در همان حال که میل به خوردن شکر را نیز کم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا