رپورتاژ آگهی

آیا هزینه‌های زندگی در ایالت نیو سات ولز در کشور استرالیا گران است؟ 

نیو ساوت ولز (New South Wales)، ایالتی در جنوب شرقی استرالیا که بانام ولز جنوبی نو هم شناخته می‌شود. مرکز این ایالت سیدنی (Sydney) است که مشهورترین و بزرگ‌ترین شهر استرالیا نیز شمرده می‌شود. این ایالت در جنوب شرقی استرالیا قرارگرفته که با شهرهای ساحلی و پارک‌های ملی متمایز شده است. از شرق با دریاهای مرجان و تاسمانی همسایه است، از جنوب به ایالت ویکتوریا، از غرب به استرالیای جنوبی و از شمال به کوئینزلند محدود می‌شود.

ایالت نیو ساوت ولز استرالیا با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین منطقه در استرالیا و دارای اقتصاد خیلی قوی می‌باشد به شکلی که به‌تنهایی از اقتصاد هنگ‌کنگ قوی‌تر است و یک‌سوم اقتصاد استرالیا را در برگرفته است، این ایالت از طریق پروازهای بین‌المللی با همه‌ی دنیا در ارتباط است و بیش از ۱۰۰۰ پرواز در هفته در آن صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در استرالیا و تجارت در ایالت نیو سات ولز از موقعیت استراتژیک سیدنی استفاده کنید و به بازارهای رو به رشد داخلی و بین‌المللی متصل شوید. ایالت نیو ساوت ولز استرالیا را با نمادهایی مانند سیدنی اپرا هاوس (The Sydney Opera House)، پل ساحلی سیدنی The Sydney Harbour Bridge و کوه‌های آبی (The Blue Mountains) می‌شناسند.

زندگی و فرهنگ مردم نیو ساوت ولز

مانند بسیاری از شهرهای استرالیا، نیو ساوت ولز یک فرهنگ واحد و قابل‌شناسایی ندارد. با توجه به هجوم مهاجران در ۶۰ سال گذشته، این ایالت دارای چشم‌انداز چند فرهنگی است. ورزش قسمت خیلی مهمی از فرهنگ دولتی در این ایالت است.

فوتبال معمولاً به لیگ راگبی و گاهی اتحادیه راگبی اشاره دارد. در ماه‌های سردتر، هر هفته یک مسابقه لیگ راگبی در بخشی از ایالت اجرا می‌شود. در سمت جنوب نیو ساوت ولز، فوتبال استرالیایی با قوانین استرالیا رایج‌تر است.

 

ایالت نیوساوت ولز در بین ایالت‌های استرالیا دارای «فرهنگ کافه» قوی است. آن‌قدر قوی که شهر خوش‌منظره پورت مک کواری در نیو ساوت ولز محل برگزاری مسابقات و کنفرانس باقلا طلایی استرالیا/نیوزیلند است که در آن ده‌ها قهوه‌پز برای خارق‌العاده‌ترین قهوه در کشور رقابت می‌کنند و صدها نفر دیگر نمونه‌های دانه‌های خود را برای این مسابقه ارسال می‌کنند.

شهرهای مهم ایالت نیو ساوت ولز استرالیا

مهم‌ترین شهرهای ایالت نیو ساوت ولز به ترتیب سیدنی، نیوکاسل، ولونگونگ و ساوترلند است. البته باید بدانید قلمرو پایتختی استرالیا (Australian Capital Territory) در دل این ایالت قرار دارد. پایتخت استرالیا، شهر کانبرا (Canberra) در قلمرو پایتختی استرالیا مستقرشده است.

سیدنی (Sydney)، مرکز ایالت نیو ساوت ولز، استرالیا است که در سواحل جنوب شرقی استرالیا مستقرشده است. سیدنی بزرگ‌ترین شهر این کشور است و با بندر باشکوه و موقعیت استراتژیک خود، یکی از مهم‌ترین بنادر در جنوب اقیانوس آرام است. بیشترین جمعیت این شهر را بریتانیایی‌ها تشکیل می‌دهند.

نیوکاسل (Newcastle) دومین شهر بزرگ ایالت نیوساوت ولز استرالیا و جز شهرهای ارزان شمرده می‌شود. نیوکاسل ازنظر تقسیمات کشوری، یک کلان‌شهر است، این شهر بزرگ‌ترین بندر صادرکننده زغال‌سنگ در جهان است و این روزها به بزرگ‌ترین تولید قهوه تبدیل‌شده است. ولونگونگ و ساوترلند نیز به ترتیب سومین و چهارمین شهرهای بزرگ در استرالیا شمرده می‌شوند.

اقتصاد ایالت نیو ساوت ولز استرالیا

با بیش از نیم تریلیون دلار، نیو ساوت ولز بزرگ‌ترین اقتصاد ایالتی استرالیا است که تقریباً یک‌سوم تولید اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد و نزدیک به یک‌سوم استرالیایی‌ها را در خود جای‌داده است.

نیو ساوت ولز دارای یک اقتصاد متنوع و مبتنی بر خدمات است که در مقایسه با ایالت‌های معدنی استرالیای غربی و کوئینزلند، کمتر در معرض نسبتاً کمتری نسبت به قیمت کالاها قرار دارد. بخش‌های ساخت‌وساز، تولید، بهداشت و آموزش نیز سهم بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهند.

آیا هزینه_های زندگی در ایالت نیو سات ولز در کشور استرالیا گران است؟

صنایع جدید مانند فناوری اطلاعات و خدمات مالی عمدتاً در مرکز سیدنی قرار دارند و جای خود را پیداکرده‌اند که خیلی از شرکت‌ها استرالیا در سیدنی دارای دفتر مرکزی هستند. زغال‌سنگ و محصولات مرتبط با آن بزرگ‌ترین صادرات کشور است.

ارزش آن برای اقتصاد ایالت بیش از ۵ میلیارد دلار است که تقریباً ۱۹٪ از کل صادرات از NSW را تشکیل می‌دهد. بخش توریست و گردشگری نیز جزء صنایع اصلی این ایالت می‌باشد، گردشگری بیش از ۲۵٫۱ میلیارد دلار برای اقتصاد نیو ساوت ولز ارزش دارد و ۷٫۱٪ از نیروی کار را به خود اختصاص داده است. کشاورزی و دام داری بخش خیلی مهم اقتصادی این ایالت می‌باشد.

دام‌های مورداستفاده گاو، گوسفند و خوک است و تولید سهم بزرگی از یونجه در استرالیا، سبزی‌ها، میوه‌ها، آجیل، پشم، گندم، جو، دانه‌های روغنی، موز، شکر، برنج، مرغ و ماهیگیری و جنگلداری ازجمله تراشه‌های چوب در نیو ساوت ‌ولز انجام می‌شود.

بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین منطقه پرورش اسب اصیل استرالیا در اسکون در دره‌ی هانتر مستقرشده است. تقریباً نیمی از تولید چوب استرالیا در نیو ساوت ولز است. مناطق بزرگی از ایالت اکنون با جنگل‌های اکالیپتوس در حال پیوند هستند. ۷۸ میلیارد دلار استرالیا که ۲۱٪ از صادرات استرالیا را شامل می‌شود، مربوط به ایالت نیو ساوت ولز می‌باشد

متوسط هزینه‌های زندگی در ایالت نیو ساث ولز استرالیا

هزینه زندگی در این ایالت در مقایسه با بقیه‌ی مناطق آسیا و اقیانوسیه کمتر است.

هزینه خرید روزانه در ایالت نیو سات ولز میانگین قیمت محدوده قیمت
شیر ساده (۱ لیتر) ۱٫۵۰ $ ۱-۳ $
نان تازه (۵۰۰ گرمی) ۲٫۶۷ $ ۱٫۵۰-۳ $
برنج سفید (یک کیلو) ۲٫۷۰ $ ۱٫۷۰-۵ $
تخم‌مرغ (۱۲ تایی) ۳٫۶۹ $ ۲٫۶-۸ $
پنیر محلی (یک کیلو) ۸٫۳۱ $ ۶-۱۲ $
سینه مرغ (بدون استخوان و پوست) (یک کیلو) ۱۰٫۲۰ $ ۸-۱۳ $
گوشت گاو یا گوشت قرمز (یک کیلو) ۱۵٫۹۵ $ ۱۲-۲۰ $
سیب (یک کیلو) ۴٫۲۰ $ ۳-۵ $
موز (یک کیلو) ۳٫۱۱ $ ۲-۴ $
پرتقال (یک کیلو) ۳٫۴۵ $ ۲-۵ $
گوجه‌فرنگی‌ (یک کیلو) ۴٫۷۶ $ ۳-۶ $
سیب‌زمینی (یک کیلو) ۳٫۲۲ $ ۲-۴ $
پیاز (یک کیلو) ۲٫۶۰ $ ۱-۳٫۹۹ $
کاهو (یک عدد) ۲٫۶۲ $ ۲-۳٫۵ $
آب (بطری ۵/۱ لیتری) ۱٫۷۵ $ ۱-۲ $

 

جمعیت‌شناسی ایالت نیو ساوت ولز استرالیا

جمعیت تخمینی نیو ساوت ولز در پایان سپتامبر ۲۰۲۱، حدود ۸٫۱۸ میلیون نفر بود که حدوداً ۳۲٫۹۶٪ از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد. سیدنی نیز خانه حدوداً دوسوم (۶۵٫۳٪) از جمعیت NSW است. بیشتر جمعیت این ایالت را انگلیسی‌ها و سپس فنلاندی‌ها تشکیل می‌دهند. این جمعیت در مرکز شهر و حاشیه شهر قرار دارند.

۲۶٫۵ درصد از مردم در نیو ساوت ولز به زبانی غیر از انگلیسی در خانه صحبت می‌کنند که ماندارین، عربی، کانتونی، ویتنامی و یونانی بیشترین صحبت را دارند. رایج‌ترین ادیان و فرقه‌های مسیحی کاتولیک رومی هستند.

مهاجرت به ایالت نیو ساوت ولز استرالیا

مهاجرت به کشوری دیگر مانند استرالیا معمولاً بر طبق نیازهای مردمانش است و باهدف تحصیل یا یافتن فرصت‌های شغلی با درآمد بالاتر است. مهاجرت به ایالت نیو ساوت ولز به نسبت ایالت‌های دیگر استرالیا شاید بیشتر باشد، چراکه این ایالت دارای شهرهای بزرگ و پایتخت استرالیا است.

در این ایالت بندرهای بزرگی وجود دارد و طبعاً فرصت‌های شغلی بسیاری هم وجود دارد. ویزای ۴۹۱ استرالیا، از بهترین ویزاهایی است که می‌توانید برای مهاجرت کاری به این ایالت اقدام کنید. شهرهای این ایالت خصوص نیوکاسل با توجه به هزینه پایین مسکن یک انتخاب عالی برای مهاجران به این کشور است.

 

ایالت نیو ساوت ولز استرالیا یکی از ایالت‌های پرجمعیت در جنوب شرقی استرالیا است. این ایالت دارای بندرهای بزرگی مانند سیدنی است که در اقتصاد استرالیا و این کشور تأثیر بسیار زیادی دارد. مرکز ایالت نیو ساوت ولز سیدنی است که پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا نیز می‌باشد. اگر هنوز با خواندن این محتوا سؤالی دارید می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

منبع این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا