نحوه استعلام سیمکارت رایتل با کد ملی، کد، دولت من و…
چگونه سیمکارت رایتل را استعلام بگیریم؟ اگر از سیمکارت رایتل استفاده می کنید و از کاربران این اپراتور خدمات دهنده هستید بهتر است با نحوه استعلام وضعیت سیمکارتتان آشنا شوید. شاید شما هم سیمکارت های رایتل متعددی در خانه داشته باشید که نمی دانید آنها در چه وضعیتی هستند و به نام چه کسی ثبت شده اند. برای استعلام وضعیت سیمکارت رایتل می توانید از روش های مختلفی مانند کد ملی، سایت دولت من و… استفاده کنید که در این مطلب به آموزش آنها می پردازیم.
استعلام سیم کارت رایتل با کد ملی
برای آگاهی یافتن از وضعیت سیم کارت رایتلتان کافی است به وبسایت این اپراتور مراجعه کنید. در این وبسایت صفحهای با عنوان «استعلام وضعیت سیمکارت» برای مشترکین طراحی شده است. پس از مراجعه به آن باید کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی نمایشدادهشده را درج و روی گزینه «بررسی وضعیت سیم کارت» کلیک کنید.
چند لحظه بعد، نوع سیم کارت و آخرین وضعیت آن برایتان به نمایش درمیآید.
یکی از مزیتهای این روش آن است که نیاز نیست به سیمکارتتان دسترسی داشته باشید.
کد استعلام سیم کارت رایتل
یکی دیگر از راههای اطلاع از وضعیت سیم کارت، شمارهگیری کد دستوری #۲۱۰* با شماره تلفن رایتلیتان است.
تماس با پشتیبانی
تماس با شماره رایگان ۲۰۰ از خطوط رایتل و شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط یکی دیگر از راههای اطلاع از وضعیت سیم کارت رایتل است. پس از تماس با پشتیبانی این اپراتور، تلفن گویا شما را راهنمایی میکند تا بتوانید از وضعیت سیمکارتتان آگاه شوید.
رایتل من
استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب رایتل من یکی از راههای استعلام وضعیت و تعداد سیم کارت است. اگر این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب ندارید، میتوانید از اینجا دانلود کنید. پس از درج شماره تلفن و رمز عبور، وارد رایتل من شوید و به بخش مدیریت سیمکارتها بروید.
حال روی «اطلاعات پرونده» کلیک کنید. منتظر بمانید تا صفحه بارگذاری شود. درنهایت میتوانید اطلاعات سیم کارت خود را مشاهده کنید؛ اگرچه که ما هرچه صبر کردیم این اطلاعات بارگذاری نشد.
استعلام تعداد سیم کارت رایتل با استفاده از دولت من
برای اینکه ببینید چه تعداد سیم کارت به نام شماست، به وبسایت یا اپلیکیشن دولت من بروید. سپس از منوی سمت راست، گزینه «خدمات مستقیم استعلامی» را انتخاب کنید. حال گزینه «تعداد خطوط مشترکین همراه و ثابت» را پیدا و روی آن کلیک کنید.
بعد از ثبت شماره تلفن، کد تأیید برایتان پیامک میشود که باید آن را درج کنید. در انتها نیز شماره تلفنهایی که به نام شما ثبت شده است، نمایش داده میشود.
جمعبندی
سیمکارتهای دائمی و اعتباری اپراتور سوم دارای چرخه عمر معینی هستند. بهطور مثال، درصورتیکه شارژ سیم کارت اعتباری تمام شود و بهمدت ۱۸۰ روز، اعتبار جدیدی خریداری نشود، سیم کارت به حالت قطع دوطرفه درمیآید. ادامه این وضعیت بهمدت ۳۰ روز متوالی، سیم کارت را در حالت «منقضی» قرار میدهد. ازهمینرو نیاز است تا وضعیت سیمکارتهایی که مدتهاست از آنها استفاده نکردهایم، بررسی کنیم تا درصورت نیاز، اقدام لازم را انجام دهیم.