دکوراسیون

قیمت مدل آباژور ایستاده پذیرایی (معرفی ۳۰+ مدل شیک)

در طول سالیان متمادی، آباژورها به یکی از محبوب ترین وسایل روشنایی منزل و یکی از بهترین وسایل برای دکوراسیون منزل تبدیل شده اند. به همین دلیل است که امروزه آباژورها در سبک های مختلف تولید و عرضه می شوند و برای انواع دکوراسیون منزل مناسب هستند که یکی از آنها آباژور ایستاده در کنار مبلمان است.

آباژورها علاوه بر تکمیل دکوراسیون داخلی خانه به نورپردازی بهتر خانه نیز کمک می کنند. بنابراین قرار دادن آباژور در مکان های مختلف خانه باعث می شود نور محیط خانه تنظیم شود و افراد نور کامل تری را تجربه کنند.

علاوه بر این می توان از آباژورها برای ایجاد تغییرات زیادی در نورپردازی اتاق نشیمن و هال استفاده کرد. در عین حال در ساعات اوج مصرف می توانید با خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از آباژور، نور اضافی در خانه داشته باشید و در مصرف برق صرفه جویی کنید.

شاید خرید آباژور در کنار مبلمان برای افراد زیاد گران نباشد اما قرار دادن آن در قسمتی از خانه علاوه بر کمک به نورپردازی خانه می تواند زیبایی خانه را نیز افزایش دهد.

انواع آباژور ایستاده

آباژورها عمدتاً در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که یکی از پرطرفدارترین آنها آباژور ایستاده است، زیرا این قابلیت را دارد که دو نوع نور در خانه تامین کند، یکی نور محیط و دیگری نور مورد استفاده برای کاربردهای خاص. مانند خواندن، این نوع آباژور خود دارای انواع مختلفی مانند کلاهک دار ، مشعلی و خمیده می باشد.

کلاهک دار

رایج ترین نوع آباژور ایستاده، آباژور کلاهدار است که به آن سایبان نیز می گویند. این نوع آباژورهای ایستاده به دلیل تنوع زیاد دست خریدار را در انتخاب مدل خود باز می گذارد.

مشعل دار

این نوع آباژور نور محیطی ملایمی دارد و این نور را به پشت بام خانه هدایت می کند. بنابراین به دلیل نور غیر مستقیم چشم را آزار نخواهند داد.

خمیده

این نوع آباژور ایستاده دارای یک یا چند لامپ در بازوی منحنی می باشد و برای قرار دادن در فضاهای بزرگ مانند اتاق نشیمن و پذیرایی قابل استفاده می باشد.

این نوع آباژورها علاوه بر آباژورهایی که در بالا ذکر شد، از چوب، فلز و شیشه ساخته می شوند. آباژورهای ایستاده را نیز می توان در طرح های مختلف کلاسیک و مدرن دسته بندی کرد. مثلا آباژور ایستاده کلاسیک کلاهک ساده ای دارد و در غیر این صورت نقش و طرحی در آن نیست.

نکات مهم قبل از خرید آباژور

مدل مناسب

اولین چیزی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، انتخاب مدل آباژور مناسب است. شما باید بر اساس رنگ، چیدمان و سبک خانه خود مدل مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال اگر خانه ای با سبک مدرن دارید، از آباژورهای بلند و استوانه ای شکل استفاده می کنید یا اگر خانه ای با دکوراسیون سنتی دارید، از طرح های پارچه ای و مخروطی استفاده کنید.

رنگ مناسب

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید رنگ آباژور است، اگر خانه شما مبلمان تیره دارد می توانید از آباژورهایی با رنگ های روشن استفاده کنید همچنین سعی کنید مدل و رنگ آباژور را با مبلمان منزل ترکیب کنید. آن را حفظ کنید، زیرا عدم رنگ مناسب با فضای خانه، تناسب دکوراسیون منزل را به هم می زند.

فضای مناسب

نکته مهم دیگر توجه به محل قرارگیری آباژور است، اگر قصد خرید آباژور برای استفاده در اتاق خواب منزل خود را دارید، بهتر است از مدل های میز برای نورپردازی این فضا استفاده کنید یا از مدل های چوبی برای مهد کودک استفاده کنید. آنها را امن تر کنید.

اندازه مناسب پایه و کلاهک

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد سایز مناسب پایه و روکش آباژور است. آباژور نباید پایه بلند و کوتاهی داشته باشد و ارتفاعی متعادل و مناسب داشته باشد و همچنین از کلاهک با اندازه متعادل استفاده کند. جزء اصلی آباژور است و نقش عمده ای در نورپردازی و زیبایی آباژور دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا