رپورتاژ آگهی

حقایق جالب در مورد عمان و مرمان آن

در عمان همه درها  تزئینی هستند

در خصوص عمان این کشور توریستی حاشیه خلیج فارس حقایق و شگفت انگیزی های جالبی وجود دارد . یکی از شگفت انگیز ترین حقایق آن است که در عمان درها همه تزیینی هستند. معماران و طراحان عمانی ایده ها و فکرهای عالی در سر داشته و ذوق هنری بالایی را داشته اند. کاخ ها، قصرها و خانه های عمان معماری زیبایی داشته و گواه بر معماری زیبای این کشور می دهد. هر خانه ای در عمان از خانه کوچک گرفته تا قصر درب ویژه و تزیین شده ای دارد و این تزئینی بودن درها به عنوان یکی از شگفتانه های کشور عمان مطرح است. توریست ها با قدم زدن در خانه ها و کوچه های کشور عمان خانه هایی با در های تزیینی و زیبا مشاهده کرده که علاوه بر اینکه بر زیبایی و جاذبه های شهر افزوده است، منظره ای چشم نواز برای توریست ها ایجاد کرده و حتی درب خانه های عمانی را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل کرده اند. عمان معماری خیره کننده و چشم نوازی دارد و معماری این کشور یکی از جاذبه های گردشگری آن به شمار می رود. این درهای تزئینی الهام بخش سواحل این کشور و به گونه ای نماد کشور عمان به شمار می روند. به عنوان یک شهر چند وجهی و پوشیده از تاریخ، فرهنگ، طبیعت و پیشرفت ، عمان کشوری برای همه سلیقه‌ها جذاب است. این شهر به عنوان یک مقصد گردشگری و همچنین یک محل زندگی مطلوب برای افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی و تجربه‌های جدید هستند، معروف است.

آیا عمان برای سفر خانم ها امن است؟

عمان به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود. این کشور امن برای مسافرت خانم ها نیز مناسب به شمار می رود. عمان، کشوری برای همه سلیقه های خانم ها در نقاط مختلف دنیا است. معیارهای مختلفی برای تعریف امنیت در نقاط مختلف دنیا تعریف شده است. شاخص جرم و جنایت، میزان زنانی که خشونت دیگران را تجربه می کنند، تعداد زنانی که به واسطه قتل قربانی می شوند، قوانین موجود در خصوص خشونت خانگی، میزان زنانی که در خیابان احساس امنیت میکنند، میزان زنانی که به هنگام شب در خیابان احساس امنیت می کنند، نگرش مردم یک کشور در برابر خشونت دربرابرزنان، ایمنی در وسایل حمل و نقل عمومی و وجود شکاف جنسیتی از این شاخص ها هستند. کشور عمان در تمامی شاخص های فوق نمره عالی را کسب کرده و از این خاطر عمان را می توان امن ترین کشور دنیا جهت سفر به ویژه امن ترین کشور دنیا برای سفر زنان به حساب آورد. حتی خانم ها در بسیاری از سواحل خصوصی که متعلق به هتل ها هستند می توانند با پوشش مخصوص شنا حضور داشته و از امکانات تفریحی و آبی آن هتل به راحتی استفاده نمایند، اما توصیه می گردد در سواحل عمومی این کشور از پوشیدن مایو اجتناب کرده و تی شرتی به همراه داشته باشند. زنان هنگام استفاده از هر وسیله نقلیه امنیت و آرامش کامل را خواهند داشت اما به دلیل کم بودن وسایل حمل و نقل عمومی به زنان توصیه می گردد که تاکسی خصوصی به همراه راننده ای را اجاره کرده و برای رفت و آمد و گشت و گذار در عمان از این ماشین و تاکسی خصوصی استفاده نمایند. مردم عمان بسیار مهمان نواز هستند و تفاوتی میان زنان عمانی و زنان از دیگر کشورها قائل نمی شوند و از مردم تمامی کشورها با گرمی استقبال کرده و پذیرای آن ها خواهند بود.

آیا در همه جای عمان نیاز به حجاب دارید؟

عمان یکی از کشورهای مدرن عربی است که توریست ها از نقاط مختلف دنیا را به خود جلب می کند. در عمان زنان و مردان عمانی پوشش اسلامی دارند. کشور عمان به صنعت توریست بسیار پرداخته است و به واسطه احترام به فرهنگ و آداب و رسوم و پوشش سایر کشورها مردان و زنان در این کشور می توانند با هر پوششی به صورت اختیاری مسافرت کنند، اما با توجه به اینکه عمان کشوری اسلامی است به واسطه احترام به نوع پوشش در این کشور توصیه می گردد که زنان از دیگر کشورها با لباس های مناسب تری در این کشور حضور داشته باشند. قانون حجاب اجباری در عمان برقرار نیست و زنان می توانند با هر پوشش اختیاری در شهر حضور داشته باشند. گردشگران زن در عمان این شهر امن در دنیا می توانند با هر پوشش دلخواهی حضور داشته باشند، البته هنگام بازدید از مناطق مذهبی مانند مسجد جامع معروف سلطان قابوس الزام است که زنان از هر کشوری سر خود را بپوشانند ولی در سایر نقاط می توانند با هر پوشش آزادانه و به صورت امن و با امنیت کامل حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا