معرفی کسب و کار

افزایش حقوق بیمه بیکاری از چه ماهی اعمال میشود؟

افزایش حقوق بیمه بیکاری از چه ماهی اعمال میشود؟ بیمه کاری از جمله مواردی است که شاید در انتهای سال های کاری خود به فکر آن باشید. اما سوالات زیادی درباره بیمه کاری وجود دارد که باید به پاسخ آنها برسید و بعد از آن برای بیمه کاری اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که افزایش حقوق بیمه بیکاری از چه سال و ماهی است.

افزایش حقوق بیمه بیکاری از چه ماهی اعمال میشود؟

احتمالا می‌پرسید افزایش حقوق بیمه بیکاری از چه ماهی اعمال میشود؟ آیا حقوق بیمه بیکاری در سال جدید افزایش می یابد؟ یا حقوق بیمه بیکاری ۱۴۰۳ چقدر است؟ به همین دلیل بهتر است بدانید که مقدار مقرری دریافتی بیمه بیکاری به شرح زیر است:

  • مقرری دریافتی روزانه برای شخص بیکار برابر با ۵۵% میانگین مزد، حقوق یا کارمزد دریافتی او خواهد بود. به میزان مقرری برای افراد متأهل یا متکفل، حداکثر تا ۴ نفر و به ازای هر نفر، برابر با ۱۰% حداقل دستمزد اضافه خواهد شد. میزان مقرری بیمه بیکاری، بین حداقل دستمزد و ۸۰% متوسط مزد یا حقوق است. (در حقیقت نباید از این مقادیر کمتر یا بیشتر باشد.)
  • مقرری از روز اول قابل محاسبه و پرداخت است.

تبصره ۱ – متوسط مزد یا حقوق روزانه، به این صورت محاسبه می‌شود: جمع کل دریافتی بیمه‌شده (مأخذ دریافتی حق بیمه در آخرین ۹۰ روز قبل از بیکار شدن) تقسیم بر روزهای کار. برای بیمه‌شدگان کارمزدی، شامل جمع کل دریافتی بیمه‌شده (مأخذ دریافتی حق بیمه در آخرین ۹۰ روز قبل از بیکار شدن) تقسیم بر ۹۰. اگر بیمه‌شده کارمزدی در مدت سه ماه مشخص از مبلغ دستمزدی خود استفاده کرده باشد، متوسط مزدی که بر مبنای محاسبه غرامت دستمزد محاسبه شده است، به عنوان دستمزد روزهای بیکاری در نظر گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

تبصره ۲ – همسر (زن و شوهر)، فرزندان دختر (تا زمانی که ازدواج نکرده و شغلی ندارند.)، فرزندانی زیر ۱۸ سال (یا محصل و دانشجو یا طبق نظر پزشک ازکارافتاده)، پدر و مادر با سن بالای ۶۰ برای پدر (یا اینکه ازکارافتاده باشند. البته باید پزشک معتمد تأمین اجتماعی این مساله را تائید کند. همچنین اینکه معاششان توسط بیمه، تأمین می‌شود.)، خواهر و برادر تحت تکفل (در صورت داشتن شرایط مربوط به فرزندان اناث و ذکور، نوشته شده در بندهای (۲) و (۳) این تبصره.) افراد تحت پوشش این ماده هستند.

تبصره ۳ – دریافت بیمه بیکاری، ارتباطی با مستمری جزئی بیمه ندارد و مانع قطع شدن آن نخواهد شد.

تبصره ۴ – در صورتی که هر دو زوج بیکار شوند، فقط یکی از آن‌ها می‌تواند به ازای تعداد فرزندان از بیمه بیکاری استفاده کند.

پنجمین تبصره – بیمه‌شدگان بیکار و افراد تحت تکفل آن‌ها می‌توانند از خدمات درمانی بندهای الف و ب ماده ۳ استفاده کنند.

تبصره ۶ – بیمه بیکاری معاف از مالیات است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا