دکوراسیون

آموزش دکوراسیون کلبه ای برای اتاق خواب | اتاق خوابتان را به سبک کلبه ای تزیین کند

اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است که همه ما پس از یک روز کاری خسته کننده به آن پناه می بریم. این مکان باید گرم، دوست داشتنی، دنج و بدون استرس باشد. از استفاده از مواد طبیعی و بافت دار در دکوراسیون گرفته تا پالت های رنگی آرامش بخش با الهام از طبیعت و با تمرکز بر اکسسوری های قدیمی و محبوب، ایده های جذابی برای چیدمان اتاق خواب آرامش بخش به سبک کلبه یا کابین کور وجود دارد. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

سبک کاتیج کور در طراحی داخلی چیست؟

این سبک ساده تر است و راحتی و آرامش افراد را در اولویت قرار می دهد. سبک کلبه افراد را به لذت بردن از آسایش و راحتی فضای خانه تشویق می کند و سعی می کند آنها را از تجمل دور نگه دارد. بنابراین می توان گفت که مینیمالیسم خاصی در این سبک وجود دارد.

۱- استفاده از رنگ صورتی کم رنگ

در اتاق خواب به سبک کلبه ای، استفاده از رنگ صورتی کم رنگ در دکوراسیون، جذابیت و حس آرامش خاصی را به فضا القا می کند. در واقع می توان گفت صورتی کمرنگ با این نوع طراحی به خوبی ست می شود و گرما را تداعی می کند. این رنگ مکمل عناصر طبیعی است که اغلب در فضای داخلی طراحی شده به سبک کلبه کور یافت می شود.

۲- استفاده از رنگ های ملایم و خنثی

اگر رنگ صورتی را دوست ندارید می توانید از پالت رنگی ملایم و خنثی در چیدمان اتاق خواب استفاده کنید. پالت های رنگی خنثی به عنوان پایه ای برای رنگ های پررنگ تر عمل می کنند. در این چیدمان از رنگ های موجود در طبیعت الهام بگیرید. رنگ هایی مانند کرم، سبز، آبی روشن، زرد و قهوه ای شکلاتی برای استفاده در این چیدمان ایده آل هستند. اتاق خواب کور به سبک کلبه باید گرم، دنج و مرتب باشد. هدف از ترکیب این رنگ ها ایجاد فضایی آرامش بخش است.

۳- بهره بردن از مواد طبیعی

سبک کلبه بر استفاده از مواد طبیعی تاکید دارد. اگر قصد خرید مبلمان را دارید پیشنهاد می کنیم از مبلمان قدیمی چوبی، حصیری و فرفورژه برای ایجاد حس کلبه استفاده کنید. خرید مبلمان قدیمی و مستعمل علاوه بر اینکه به فضای اتاق خواب منحصر به فرد می بخشد، در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند. استفاده از مواد طبیعی در اتاق خواب به فضای شما اصالت می بخشد.

۴- تزئین دکور پشت تختخواب

تخته بالای تخت خواب را با طرح های الهام گرفته از طبیعت مانند گل و راه راه تزئین کنید. عکسی از طبیعت را بالای تخت آویزان کنید. این به اتاق خواب شما حس یک چیدمان کلبه را می دهد.

۵- استفاده از منسوجات مختلف

ترکیبی از پارچه های طبیعی، از پنبه ای گرفته تا پرده های پشمی و حریر حس و حال یک کلبه آرامش بخش را به فضای اتاق خواب شما می آورند. اگر به صنایع دستی علاقه دارید، می توانید از روتختی های قلاب بافی، کوسن های بافتنی و سوزن دوزی برای خلق یک فضای آرامش بخش استفاده کنید.

۶- نورپردازی ملایم

شمع، فانوس، لامپ های قدیمی و حتی چراغ های پری برای ایجاد یک محیط دنج و آرامش بخش عالی هستند. استفاده از مجموعه‌ای از گزینه‌های نورپردازی ملایم‌ در کنار لایه بندی و استفاده از مواد طبیعی و بافت فضای گرمی را در اتاق خواب شما خلق می کند.

۷- کاغذ دیواری مناسب

در چیدمان فضای داخلی کلبه ای کاغذ دیواری مناسب نقش مهمی را ایفا می کند. بسته به ترجیح شخصی شما ایده های کاغذ دیواری متنوعی وجود دارتد که می توانید از آنها استفاده کنید. الگوهای تکراری ساده و کاغذ دیواری های طرح گل ایده ای عالی برای کاغذ دیواری های کلبه ای هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا