مد و لباس

در فصل گرما چه بپوشیم که عرق نکنیم؟

در فصل گرما چه بپوشیم که عرق نکنیم؟ با شروع فصل گرما احتمالا شما هم نگران گرمای هوا باشید. با گرمای هوا شاید شما هم نگران تعریق لباس شوید و به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از شر این مشکل باشید. در این مطلب از مجله بهترینهاش به شما خواهیم گفت که چه لباسی در فصل گرما بپوشید تا عرق نکنید.

پارچه های مناسب فصل گرما

در فصل گرما و تابستان استفاده از پارچه ‌های خنک و با الیاف طبیعی بسیار اهمیت دارند، چرا که این پارچه‌ ها از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده و احساس گرما را تا حد زیادی کاهش می‌ دهند. بنابراین اگر به دنبال یک استایل تابستانی جذاب هستید، قبل از خرید هر نوع لباسی، باید با پارچه ‌های مناسب فصل گرما آشنا شوید.

کتان: کتان یکی از محبوب ‌ترین پارچه ‌های طبیعی است که قابلیت تنفس دارد. الیاف کتان که از توپ ‌های فیبری موجود در گیاه پنبه ساخته شده است، در حال حاضر یکی از پرکاربردترین و بادوام‌ ترین پارچه ‌ها در سراسر جهان است. شکاف ‌های توخالی ریزی که در پارچه ‌های کتان وجود دارد، به جریان هوای بیشتر و کاهش تعریق در فصل تابستان کمک می ‌کند و بدن را خنک نگه می ‌دارد. از پارچه‌ های به دلیل سبک بودن و الیاف متخلخل آن برای کت‌ و شلوارهای تابستانه، پیراهن‌های ساحلی و … استفاده می ‌شود.

لینن: لینن یک پارچه طبیعی است که از الیاف کتان تهیه می‌شود و این تصور برای آن وجود دارد که یکی از قدیمی ‌ترین پارچه ‌های جهان باشد. به دلیل قابلیت تنفس و دوام بالا، پارچه ‌های لینن امروزه بسیار رایج هستند و اکثر لباس‌ های تابستانی از این پارچه تهیه می‌شوند. لباس‌ هایی که با پارچه‌ های لینن طراحی و تولید می‌شوند، امکان عبور جریان هوای بیشتر و تعریق کمتر را فراهم می ‌کنند و برای تابستان گزینه عالی محسوب می‌شوند. لباس‌ های لینن همچنین بسیار سبک هستند و تمیز کردن آن‌ها آسان است.

ساتن سیلک: ساتن یک پارچه فوق العاده خنک و شیک برای لباس‌ های تابستانی است. الیاف این پارچه دارای خواص ضد باکتریایی و ساختار پروتئینی طبیعی است که امکان تهویه هوا را فراهم می‌کند. این پارچه همچنین رطوبت را جذب می‌ کند و به پوست شما اجازه تنفس می ‌دهد و برای تمام لباس ‌های تابستانی گزینه ‌ای ایده آل است.

ریون: ریون یکی دیگر از پارچه‌ های خنک است که در اغلب لباس‌ های تابستانی دیده می ‌شود. این پارچه جنس بسیار نازکی دارد و از تعریق بیش از حد در تابستان جلوگیری می‌کند. الیاف این پارچه از خمیر چوب، سلولز، پنبه و سایر مواد مصنوعی طبیعی ساخته شده است و بیشتر برای لباس‌ های مجلسی و کژوال تابستانی از آن استفاده‌ می ‌شود.

چه رنگ لباسی در تابستان بپوشیم؟

با شروع فصل گرما و تابستان، لباس ‌های تیره و ضخیم جای خود را به لباس‌ های لینین و کتان با رنگ روشن می‌دهند. کت و شلوارهای لینن در رنگ‌ های پاستیلی و روشن، شلوار جین‌های کاغذی با شومیزهای کتان و تیشرت‌ های اورسایز و صندل‌ های جلو باز از جمله محبوب ‌ترین و ترندترین آیتم‌ های امسال هستند که به شما کمک می ‌کنند یک استایل تابستانی جذاب داشته باشید. اگر نمی ‌دانید که چه آیتم ‌هایی را با یکدیگر ست کنید و یا با رنگ و جنس لباس‌ های تابستانی چندان آشنایی ندارید، در ادامه این محتوا همراه ما باشید:

سفید: رنگ سفید احتمالاً بهترین و جذاب ‌ترین رنگ برای لباس ‌های تابستانی است. شومیزها و تیشرت ‌های بیسیک سفید و ست کردن آن‌ها با شلوارهای پارچه ‌ای گشاد و لینن می‌تواند یک انتخاب عالی برای تابستان باشد. همچنین ست کردن کت‌ های لینن سفید با پیراهن ‌های ساحلی و صندل‌ های جلوباز می ‌تواند استایل جذاب و منحصر به فردی به شما بدهد.

خاکی و کرم: این دو طیف رنگی نیز برای لباس ‌های تابستانی بسیار جذاب هستند و استایل شما را بسیار شیک ‌تر نشان می‌دهند. ست کردن کت‌ و شلوار خاکی و یا کرم با کتانی ‌های سفید و یا صندل‌های لژ دار می ‌توانید یک انتخاب مناسب برای شما در تابستان باشد.

رنگ‌ های پاستیلی: رنگ ‌های پاستیلی مانند یاسی، صورتی، لیمویی و سبز روشن از دیگر رنگ ‌های ترند در لباس‌ های تابستانی هستند. شما می ‌توانید این رنگ‌ها را با رنگ ‌های روشن دیگر مانند سفید، طوسی و یا کرم ست کنید و یک استایل جذاب تابستانی داشته باشید. شومیزهای بیسیک در رنگ ‌های پاستیلی، کراپ تاپ‌ ها و اکسسوری‌ های رنگی می ‌تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد.

صورتی سیکلمه ‌ای: این رنگ یکی از رنگ‌های جذاب و در عین حال جسورانه برای لباس‌های تابستانی است که‌ می ‌توانید آن را با رنگ‌ سفید و یا رنگ ‌های تضاد مانند نارنجی و یا آبی کاربنی ست کنید و استایل جذاب‌ تری داشته باشید!

استایل شلوارهای تابستانی

یکی از آیتم‌ هایی که در داشتن یک استایل تابستانی شیک و‌ منحصربه ‌فرد به شما کمک می ‌کند، استفاده از شلوارهای تابستانی و ست کردن آن‌ها با انواع شومیزها، کت ‌های لینن، کراپ تاپ ‌ها و تیشرت ‌های اور سایز به همراه صندل ‌های تخت و یا لژ دار می‌ تواند گزینه‌ های خوبی برای یک استایل تابستانی جذاب باشد. از جمله شلوارهای تابستانی ترند امسال می ‌توان موارد زیر را نام برد:

شلوارهای راسته کرپ و یا جین: در تابستان امسال برخلاف سال‌ های گذشته که شلوارهای تنگ و جذب مد بود، دیگر دیده نمی ‌شود و بیشتر استایل‌ ها با شلوارهای راسته کرپ و استریت جین می ‌باشد که اغلب با کت ‌ها و شومیزهای لینن و یا کرپ حریر ست می ‌شود.

شلوارهای واید بگ: این نوع شلوارها با پارچه ‌های لینن و یا جین نیز در سال ‌های اخیر بسیار ترند شده و در میان قشر جوان طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز قصد دارید یک استایل ترند و در عین حال جذاب داشته باشید، پیشنهاد ما استایل کردن شلوار واید بگ با کراپ تاپ و شومیز‌های بیسیک است.

شلوارهای کارگو: شلوارهای کارگو نیز یکی دیگر از آیتم‌ های ترند امسال هستند که برای استایل‌های کژوال و بیرون رفتن‌ های روزمره و طبیعت گردی، گزینه ایده آلی محسوب می‌شوند. این شلوارها با کراپ تاپ‌ها برای مهمانی‌ها و دورهمی ‌ها و با شومیزها و کت ‌های کتان و لینین گزینه مناسبی برای استایل ‌های روزانه محسوب می‌شوند.

اکسسوری جذاب برای تابستان

اکسسوری ‌ها در واقع تکمیل کننده استایل شما برای هر مناسبتی، از بیرون رفتن‌های روزمره گرفته تا سر کار و میهمانی و مجلس هستند. اگر جزو افرادی هستید که به استفاده از اکسسوری در استایل خود اهمیت می‌ دهید، در ادامه با برخی از ترندترین اکسسوری ‌های تابستانی همراه ما باشید:

کلاه ‌های باکت: کلاه ‌های باکت و حصیری یکی از آیتم‌ های ترند تابستان امسال هستند که ست کردن آن با شلوارهای واید بگ و کارگو و شومیزهای اورسایز می ‌تواند به شما کمک کند یک استایل کژوال و در عین حال شیک داشته باشید.

عینک‌ها: عینک‌ های با فرم‌های کوچک مستطیلی نیز جزو جدا نشدنی استایل ‌های تابستانی امسال هستند که در میان قشر جوان محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. اگر شما نیز به دنبال خرید یک عینک آفتابی جذاب و ترند هستید، پیشنهاد ما به شما، خرید عینک ‌هایی با فرم‌های مستطیلی و کشیده است!

بدلیجات و آویزها: دستبندها و گردنبندهای چند رج و رنگارنگ نیز در استایل‌ های ترند تابستانی بسیار دیده می ‌شود. استفاده از دستبندها و گوشواره‌های رنگارنگ، گردنبند‌های بلند و چند رج و یا ساعت‌ های با صفحه مینیمال و بنگل‌ ها می‌‌ تواند استایل تابستانی شما را تکمیل کرده و ظاهر شیک ‌تری به شما بدهد. همچنین استفاده از دستبندها و گردنبندهای تنیسی و یا گوشواره ‌هایی با طرح جواهر با لباس ‌های مجلسی برای داشتن استایلی جذاب توصیه می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا