گردشگری

دانشجویان ایرانی در خارج از کشور از چه خدمات بانکی و مالی برخوردار هستند؟

دانشجویان ایرانی در خارج از کشور چگونه می توانند  از خدمات بانکی و مالی بهره مند شوند؟ یکی از مشکلات و دغدغه هایی که همیشه ذهن دانشجویان ایرانی خارج از کشور را مشغول می کند نحوه افتتاح حساب دانشجویی در کشورهای خارجی است. در این مطلب با خدمات بانکی که به دانشجویان در خارج از کشور ارائه می شود آشنا می شوید.

 خدمات بانکی و مالی برای دانشجویان جهت تحصیل در خارج

از جمله خدمات دولتی که به دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدور گذرنامه رایگان
  • مهر خروج از کشور برای خود و افراد درجه یک خانواده
  • تخفیف در بلیط هواپیما و…

ادامه تحصیل در خارج از ایران، رویای شیرینی است که بسیاری از افراد برای رسیدن به آن همه‌ی تلاش خود را می‌کنند؛ اما برای زندگی در کشوری دیگر، باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید که پرداخت آن‌ها تنها از طریق ارز فیزیکی ممکن نیست.

بسیاری از دانشجویان برای تامین مخارج زندگی، در کشور مقصد، مشغول به کار می شوند.

دانشجویانی که ایران را به قصد تحصیل در خارج ترک می‌کنند، در بیش‌تر مواقع آنقدر هیجان‌زده و سردرگم هستند که فراموش می‌کنند برای زندگی در کشوری دیگر نیاز به آشنایی با خدمات بانکی و مالی دارند.

در چند سال گذشته به‌منظور سهولت پرداخت هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور، به دانشجویان ارز دولتی ارائه می‌شد و دانشجویان پس از تشکیل پرونده در وزارت علوم می‌توانستند با مراجعه به بانک‌ها، هر ساله به میزان مشخصی، ارز دانشجویی دریافت نمایند.

در حال حاضر با همه‌ی اعتراض‌هایی که دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به این سیاست‌های جدید داشته‌اند، بانک مرکزی تنها به ابلاغ بخشنامه‌ای در ۲۰ مرداد ۹۷ قناعت کرد که بر اساس بندی از آن، ارز دولتی به دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند و تنها تا پایان شهریور ماه ۹۷، تعلق گرفت.

با این اوصاف بهترین راه برای تامین هزینه های زندگی در خارج از ایران، اشتغال در حین تحصیل و دریافت حقوق به دلار یا ارز رایج کشور مقصد است. به همین دلیل و دلایل دیگری مثل پرداخت اجاره بها و انجام سایر خدمات مالی از جمله پرداخت قبوض، خرید و…، بهتر است پس از اینکه به عنوان دانشجو در کشور موردنظرتان مشغول به تحصیل شدید، نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا