گردشگری

آبشار نیم ساعته کجاست؟ چطوری باید بریم؟ + تصاویر

آبشار نیم ساعته چهارمحال و بختیاری

آبشار نیم ساعته بازفت یکی از جاذبه های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است. در منطقه بازفت بعد از روستای شیخ عالی و قبل از روستای گراب در مسیر جاده چهارمحال به خوزستان قرار دارد. برای رسیدن به آن باید از جاده اصلی تا آبشار حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید. آبشار پس از سر خوردن از دیوار صخره ای، رودخانه کوچکی را تشکیل می دهد که در نهایت به رودخانه بازفت می ریزد.

مشخصات آبشار نیم ساعته بازفت

آبشار نیم ساعته بازفت در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. این آبشار در منطقه بازفت بعد از روستای شیخ عالی و قبل از روستای گراب در مسیر جاده چهارمحال به خوزستان قرار دارد.

زمان مناسب بازدید آبشار نیم ساعته بازفت

با توجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

سایر اطلاعات آبشار نیم ساعته بازفت

شیخ عالی یا دره شیخ عالی روستایی از توابع دهستان کهرنگ از توابع بازفت در استان چهارمحال و بختیاری است. دهستان بازفت در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری قرار دارد و یکی از محل های کوچ عشایر و مسیرهای عبور آنها بوده و به دلیل زیبایی که دارد همواره مورد توجه گردشگران به ویژه در فصل بهار بوده است. و طبیعت جادویی

منطقه بازفت از دو بخش بازفت علیا و بازفت پایین تشکیل شده است. بازفت در نزدیکی مرز استان خوزستان قرار دارد. اکثر طایفه های شیخ رباط، موری، کیارسی، سهید و خندعلی در این قسمت زندگی می کنند. این منطقه دارای جاذبه های گردشگری است و پوشیده از جنگلی از درختان بلوط است.

سیمای عمومی آبشار نیم ساعته بازفت

آبشار به صورت چشمه ای جوشان از میان شکافی غار مانند به بیرون میریزد. آبشار پس از لغزش بر روی دیواره ای صخره ای تشکیل رودی کوچک را میدهد که نهایتا به رودخانه بازفت میریزد.

وسایل مورد نیاز آبشار نیم ساعته بازفت

مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا