گردشگری

آبشار زردلیمه کجاست؟ + معرفی مسیرها و تصاویر

آبشار زرد لیمه کجاست؟

شهرکرد در استان چهار محال بختیاری یکی از زیباترین مناطق کوهستانی ایران است. جاذبه های گردشگری در این منطقه نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است، هر ساله گردشگران زیادی تور شهرکرد را برای سفر به این شهر در برنامه سفر خود قرار می دهند. یکی از معروف ترین مکان های دیدنی و تفریحی این شهر، آبشار زردلیمه است.

معرفی آبشار زردلیمه

آبشار زردلیمه در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز شهرکرد و بین رشته کوه های زاگرس و شهرستان اردل قرار دارد. این آبشار در انتهای دره سبز زرد لیمه و در کنار رودخانه بازفت در منطقه دیناران قرار دارد و گردشگران برای رسیدن به آن باید ۸ ساعت پیاده روی کنند و از صخره ها بالا بروند. سختی راه رسیدن به این آبشار باعث شده تا گردشگران کمتری از این آبشار دیدن کنند و شاید به همین دلیل طبیعت بکر آن باشد. مردم محلی این منطقه آبشار زرد لیما را به نام آبشار بوئین می شناسند. به دلیل آب و هوای مساعد منطقه، عشایر زیادی در طبیعت اطراف آبشار زندگی می کنند و در مسیر خاکی می توان چادرهای آنها را دید.

ویژگی های آبشار زردلیمه

گردشگران تور شهرکرد بدانند که آبشار زردلیمه با عرض ۶۵ متر و ارتفاع حدود ۴۰ متر یکی از عریض ترین آبشارهای ایران است. پوشش گیاهی زیبای اطراف این آبشار زیبایی آن را دو چندان کرده است. بد نیست بدانید که این آبشار یکی از سرچشمه های رودخانه کارون است و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

قرار دادن این آبشار در کنار صخره ها و سرسبزی منطقه جلوه ای منحصر به فرد ایجاد می کند که لذت تماشای آن را دو چندان می کند. جنگلی که در اطراف آبشار زردلیمه شهرکرد قرار دارد، دومین منبع جنگلی طبیعی ایران محسوب می‌شود و به ریه‌های تنفسی زاگرس معروف است. معروف ترین پوشش گیاهی منطقه بلوط، بادام وحشی و صنوبر است.

جاذبه های اطراف آبشار زردلیمه

پس از گشت و گذار در آبشار زردلیمه می توانید از مکان های تاریخی ارزشمندی چون ایل راه باستانی، پل خدا آفرین بازفت و سنگ حجاری شده ۶ هزار ساله بازدید کنید.

بهترین فصل سفر به آبشار زردلیمه

با توجه به شرایط اقلیمی این منطقه می توان گفت بهترین زمان سفر به آبشار زردلیمه فصل بهار است؛ در ماه های فروردین و اردیبهشت زیبایی های این منطقه به اندازه ای دلربا می شوند که ساعت ها نشستن و نگاه کردن به آن ها هم کافی نیست.

راه های دسترسی به آبشار زردلیمه

گردشگران محلی برای رسیدن به آبشار زردلیمه باید از روستای کاج عبور کرده و پس از رسیدن به روستای رستم آباد مسیری را در قسمت جنوبی این روستا طی کنند که از میان جنگل می گذرد. همچنین باید بدانید که برای گذراندن شب در طبیعت، بازدید از این آبشار باشکوه ضروری است، زیرا مسیر رسیدن به آبشار به تنهایی ۸ ساعت طول می کشد.

اگرچه مسیر پیاده روی به زرد لیمه و رسیدن به آبشار سخت و گاهی طاقت فرسا است، اما زیبایی این منطقه که در عکس های زرد لیمه دیدید ارزش گذراندن این مسیر سخت را دارد. توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهتر است به صورت گروهی با وسایلی مانند رختخواب، آب آشامیدنی، غذا و … بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا