تکنولوژی

کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور کم (جدیدترین روش ۲۰۲۴)

فالوورهای اینستاگرام شما مشتریان کسب و کار شما هستند. بنابراین، هرچه صفحه شما فالوور بیشتری داشته باشد، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. اما با وجود اینکه تعداد فالوورهای صفحه یکی از مهم ترین مولفه های کسب درآمد در اینستاگرام است، حتی با تعداد فالوور کم هم می توانید درآمد خوبی کسب کنید.

همه ما می دانیم که تعداد فالوورهای یک صفحه نشان دهنده اعتبار آن در اینستاگرام است. اما برای اینکه بتوانید محصولات یا خدمات خود را به افراد در اینستاگرام بفروشید، غیر از تعداد فالوورها، موارد دیگری نیز دخیل هستند. نکاتی که به شما کمک می کند، حتی با تعداد فالوورها، باز هم بتوانید به درآمدی که می خواهید برسید.

آیا تعداد فالوورها در میزان درآمد از اینستاگرام تاثیرگذار است؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. زیرا گاهی اوقات ممکن است تحت شرایط خاصی درآمد افراد ربطی به تعداد فالوورهای صفحه آنها نداشته باشد. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام علیرغم اینکه تعداد فالوورهای کمی دارند، صرفاً به دلیل تأثیر شدیدی که بر روی مخاطبان خود دارند، درآمدهای نجومی از اسپانسرهای خود دریافت می کنند.

کسب درآمد از اینستاگرام هیچ محدودیتی، قاعده و اصولی ندارد و هر کسی می تواند بنا به توانایی خودش از اینستاگرام پول در بیاورد.

احتمالاً با خود بگوئید بلاگرها و اینفلوئسنرهای معروف اینستاگرام به دلیل داشتن تعداد فالوورهای بالا توانسته اند به درآمد قابل توجهی دست بیابند. اما مطمئن باشید که اگر یک بلاگری فالوورهای کمی هم داشته باشد باز هم می تواند تاثیرگذار باشد؛ یک کسب و کار با فالوورهای کم هم می تواند فروش پیج خود را افزایش دهد.

درست است که تعداد فالوورهای پیج برای درآمدزایی در اینستاگرام بسیار مهم است؛ اما مؤلفه های مانند پست های ویروسی، قیمت و کیفیت خدمات و یا محصولات و مهم تر از همه میزان نرخ تعامل مخاطبان با پیج نیز در میزان درآمد یک پیج بسیار تاثیرگذار می باشد.

به عنوان مثال پیجی که فالوورهای فعال بیشتری دارد، هنگام برگزاری کمپین های فروش، قطعاً نرخ تبدیل بیشتر و فروش بسیار بالایی خواهد داشت. بنابراین به جای اینکه تمرکز خود را بر روی افزایش فالوورهای پیج تان بگذارید، سعی کنید با مخاطبان تان ارتباط بیشتری داشته باشد و آن ها را ترغیب به مشارکت در فعالیت های پیج تان کنید.

مهم ترین فاکتور برای کسب درآمد از اینستاگرام کدام است؟

گفتیم که تعداد فالوورها همیشه عامل تاثیرگذاری در درآمد یک صفحه اینستاگرام نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. لایک کنید، آیا فالوورهای صفحه شما هدف و علاقه مند به کسب و کار شما هستند؟ آنها چقدر به محصولاتی که در حال حاضر ارائه می دهید نیاز دارند؟ آنها چقدر با محتوای صفحه شما تعامل دارند و آیا کلمات شما بر آنها تأثیر می گذارد؟

همه این موارد بر میزان درآمد پیج اینستاگرام شما تاثیر می گذارد. اگر بتوانید در فالوورهای خود احساس نیاز به محصولات و یا خدمات پیج تان ایجاد کنید و میزان تعامل پیج تان را بالا ببرید، بدون شک می توانید با تعداد فالوورهای کم نیز انتظار فروش بالایی داشته باشید.

افزایش نرخ تعامل پیج

هنگامی که یک برند تصمیم می گیرد با یک تأثیرگذار کار کند، مهم ترین چیزی که برند را راضی می کند، دریافت بازده خوب برای پول پرداخت شده است. بنابراین تعداد فالوورهای صفحه اینفلوئنسر را در نگاه اول می توان یک نکته دانست اما میزان درگیری و تعامل کاربران با پست های تبلیغاتی بسیار مهم است.

برندها تنها به دنبال افزایش آگاهی از برند نیستند؛ بلکه بیشتر اوقات آنها می خواهند در کنار این برندسازی، محصولات خود را به فروش برسانند. به همین دلیل آن ها به دنبال اینفلوئنسر هایی هستند که رابطه خوبی با فالوورهای پیج شان دارند. اینفلوئنسری می تواند تعامل خوبی با فالوورهایش داشته باشد که پست های او مطابق با سلیقه فالوورهایش باشد.

امکان دارد یک اینفلوئنسری با ۱m فالوور، تنها ده درصد فالوور فعال داشته باشد، در حالیکه یک اینفلوئنسری با ۵۰۰k فالوور بیش از ۵۰ درصد از فالوورهایش فعال باشند و با پست تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند.

بعبارتی ممکن است یک اینفلوئنسر هزاران مشتری بالقوه در صفحه خود داشته باشد، در حالی که تعداد کمی از آنها تمایل به خرید دارند. اما احتمال دارد یک بلاگری ممکن است طرفداران زیادی نداشته باشد، اما همان تعداد کم به راحتی محصولات یک برند را خریداری کنند.

تعداد فالوورهای یک پیج، عنصر کلیدی موفقیت در اینستاگرام نیست؛ بلکه به هنگام تبلیغات باید نرخ تعامل مخاطب در پیج را ارزیابی کنید.  برای دانستن این نرخ کافی است تعداد لایک و کامنت های پست های اینستاگرام با تعداد کل فالوورهای مقایسه کنید؛ البته ابزارهای آنلاینی هستند که می توانند به شما در محاسبه نرخ تعامل یک پیج کمک کنند.

تولید پست های تعاملی و ویروسی

اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که مخاطب را درگیر کند، مطمئن باشید بازخورد خوبی نیز خواهید داشت. مخاطب به دنبال محتوایی تک و سرگرم کننده است، پس به هیچ عنوان به دنبال کپی برداری از پیج های رقبایتان نباشید.

می توانید از ایده های آن ها راهنمایی بگیرید و کپی محتوای آن ها باعث می شود اعتبار پیج تان زیر سؤال برود. نکته بسیار مهم دیگر در تولید محتوای تعاملی، شناخت نیازها و علایق مخطبان پیج تان است؛ هر اندازه بتوانید محتوایی مطابق سلیقه مخاطبان تان تولید کنید، نرخ تعامل بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

مطمئن باشید با تولید محتوای اصولی و برنامه ریزی شده، به مرور زمان طیف مخاطبین تان نیز افزایش می یابد. داشتن سیر صعودی در تعداد فالوورها و افزایش میزان درگیری مخاطبان، می‌تواند اعتماد برند‌ها برای همکاری با پیج شما را افزایش دهد و شانس به درآمد رسیدن پیج تان بالا رود. مطمئن باشید پیج هایی که می‌توانند سلیقه فالوورهای خود را شناسایی کنند و محتوایی متناسب با آن‌ها تولید کنند، در مسیر درست درآمدزایی از اینستاگرام گام بر‌می‌دارند.

تعداد فالوورهای لازم برای کسب درآمد از اینستاگرام

یکی از مهم ترین معیارهایی که برای رسیدن به درآمد از اینستاگرام مورد توجه قرار میگیرید، تعداد دنبال کننده های یک صفحه است. در واقع هر چقدر فالوورهای شما و نرخ تعامل آن ها بیشتر باشد، تاثیر مستقیمی را در میزان درآمد شما خواهد داشت.

یکی از مزیت های مهم بالا بودن تعداد دنبال کننده های یک صفحه این است که اعتبار و شهرت بالایی را دارد. به این ترتیب این دسته از پیج ها بیشتر در معرض دید قرار میگیرن و به همین دلیل بر روی افراد بیشتری هم تاثیر میگذارند. در نتیجه نرخ تبلیغات این صفحات هم بیشتر خواهد بود و ادمین های آن درآمد بیشتری بدست می آورند.

البته ممکن است که یک صفحه دنبال کننده های بالایی را نداشته باشد، اما با فروش محصولات گران قیمت خود، بتواند که درآمد مناسبی را از این حوزه کسب کند. برای مثال اگر پیجی بتواند هر ماه ۱۰ محصول ۱۰ میلیون تومانی را به فالوورهای خود بفروشد، ۱۰۰ میلیون در هر ماه درآمد خواهد داشت. چنین فروشی بیشتر با بازاریابی و معرفی مناسب محصول قابل دستیابی است.

کسب درآمد از اینستاگرام با کمتر از ۱۰ هزار فالوور

داشتن ۱۰ هزار فالوور میتواند فرصت های درآمدزایی متنوعی را به شما ارائه دهد، اما این به معنی این نیست که در صورت کمتر بودن دنبال کننده های شما، نمیتوانید به درآمد برسید. درست است که چنین پیج هایی، از ابزارهای تبلیغاتی کمتری برخوردار هستند، اما هنوز روش های متعددی برای پول درآوردین دارید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با انواع روش های کسب درآمد از اینستاگرام با پیج هایی که زیر ۱۰ هزار فالوور دارند، آشنا کنیم.

روش های کسب درآمد از اینستاگرام کدامند؟

تمامی روش هایی که در ادامه شرح داده ایم، هم برای صفحاتی که تعداد مخاطب بالایی را دارند مناسب است و هم برای پیج هایی که کمتر از ۱۰ هزار فالوور دارند؛ به همین دلیل پیشنهاد میدهیم که این بخش را با دقت مورد بررسی قرار دهید تا روشی را که میتواند بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان بیاورد، انتخاب کنید.

در پست های خود، اسپانسرهایی که دارید را معرفی کنید

یکی از متداول ترین روش هایی که اینفلوئنسر ها با کمک آن به درآمدهای بالایی رسیدند، اسپانسرها هستند. معمولا شرکت های مختلف، افرادی که در فضای مجازی تاثیر گذار هستند و جامعه هدف مناسبی را برای برند آن ها دارند، شناسایی کرده و اسپانسر آن ها میشوند.

به این ترتیب این نوع کسب و کارها میتوانند به شکل موثری تبلیغات کنند و به افرادی که احتمال خرید کالا و خدماتشان را دارند، به شکل موثری نزدیکتر شوند. درست است که تعداد فالوورها در این مورد اهمیت زیادی را میتواند داشته باشد، اما پیج های کوچک و تاثیر گذار بسیاری وجود دارند که از این روش درآمدزایی میکنند.

محصولات افراد دیگر را بفروشید

فروش در اینستاگرتم همواره یکی از محبوبترین روش های رسیدن به درآمد بوده است. یکی از انواع روش های فروش که به آن فروش غیر مستقیم میگویند، کمک به افراد دیگر برای فروش کالا و خدمات ان ها می باشد. این روش شباهت بسیاری را به تبلیغات دارد؛ اما تفاوت هایی هم بین آن ها هست.

مهم ترین فرقی که بین تبلیغات و فروش غیر مستقیم وجود دارد، نحوه درآمدزایی است. در تبلیغات فرد به ازای مبلغی مشخص یا یک کالا و مزیت، محصول را تبلیغ میکند. اما در روش فروش غیر مستقیم، درصدی از عواید حاصل از فروش، به شما خواهد رسید.

در صورتی که بتوانید تاثیر خوبی بر روی دنبال کننده های خود داشته باشید، این روش کسب درآمدی در مقایسه با تبلیغات، میتواند سودده تر باشد.

تبلیغات کنید

در این روش کسب و کار سایر افراد را به فالوورهای خود معرفی کرده و به دیده شدن آن ها کمک میکنید. همانطور که اشاره داشتیم، معمولا در این روش به ازای مبلغی مشخص و یا دریافت خدمات و کالا، تبلیغات انجام میشود.

توجه داشته باشید که تعرفه تبلیغات به تعداد فالورر های شما و میزان تعامل آن های بستگی دارد. هر چقدر دنیال کننده بیشتری داشته باشید، میتوانید مبلغ بیشتری هم برای این منظور درخواست کنید.

محصولات و خدمات خود را بفروشید

بسیاری از افراد وجود دارند که با هدف فروش کالا و خدمات خود وارد فضای اینستاگرام میشوند. در صورتی که شما هم جزو این دیته باشید، بهتر است که به شکل تخصصی و ویژه ای بر روی معرفی و فروش کالا و خدمات خود تمرکز کنید.

در استفاده از این روش، افرادی که فالوورهای بیشتری را داشته باشند، شانس کسب درآمد و فروش آن ها هم بالاتر است. البته شما میتوانید با خرید فالوور، احتمال فروش کالا و خدمات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

سایت دیجی فالوور در این زمینه فعالیت دارد و با کمک آن میتوانید با پرداخت هزینه ای ناچیز، فرصت دیده شدن بیشتری را برای کالا و خدمات خود فراهم کنید.

در حوزه تخصصی خود مشاوره دهید

بلاگری یکی از راه های کسب درآمدی محبوب از اینستاگرام است که علاوه بر تبلیغ، گرفتن اسپانسر و مشارکت در فروش کالا و خدمات سایر افراد، میتواند از طریق مشاوره هم درآمد داشته باشد. در واقع بلاگر فردی است که در حوزه ای خاص تخصص دارد و در صفحه های مجازی خود در مورد چالش ها و روزمرگی های شغل خود صحبت میکند.

این دسته از افراد میتوانند با توجه به حوزه تخصصی خود و میزان سابقه، تجربه و دانش خود، به افرادی مختلف مشاوره دهند و ان ها را راهنمایی کنند. این افراد معمولا بر همین اساس حق مشاوره ای را برای خود تعریف میکنند.

تخصص خود را آموزش دهید

فروش دوره های آموزشی در اینستاگرام هم یکی از روش های محبوب کسب درآمدی است که این روزها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در صورتی که شما هم مهارتی را دارید که حس میکنید میتواند برای سایر افراد هم جذاب باشد، میتوانید با تهیه دوره های آموزشی در مورد آن، دانش و تجربه خود را با علاقه مندان به اشتراک گذارید.

همچنین استفاده از این روش به شما این امکان را میدهد تا در زمینه تخصصی خود اسم و رمی را بهم بزنید و اصطلاحا خودتان را برند کنید. این موضوع میتواند باعث افزایش تعرفه های ارائه خدمات شما شود. همچنین فرصت همکاری و آشنایی با افراد حرفه ای دیگر را برای شما فراهم کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا